Menu

ORANJE

Op zoek naar een oranje logo?

Oranje combineert de energie van rood en het geluk van geel. Het wordt geassocieerd met vreugde, zonneschijn en de tropen. Oranje staat voor enthousiasme, fascinatie, geluk, creativiteit, vastberadenheid, aantrekking, succes, bemoediging en stimulatie.

Voor het menselijk oog is oranje een zeer hete kleur. Het geeft dus het gevoel van warmte, zonder de agressie van rood.

Over het algemeen wordt oranje gemakkelijk geaccepteerd door jongeren. Citruskleurige oranjetinten roepen associaties op met gezonde voeding en stimuleren de eetlust.

Oranje heeft een zeer hoge zichtbaarheid en kan dus prima ingezet worden om aandacht te trekken en de belangrijkste elementen van je ontwerp te benadrukken. Oranje is bij uitstek effectief bij het promoten van levensmiddelen en speelgoed.

Er zijn weinig zaken waar we intuïtief zoveel van vinden als van kleur. Kleding, meubels, muurverf… met een kleurkeuze proberen we onze eigen identiteit duidelijk op de kaart te zetten. Maar hoe vind je nou de juiste kleur voor je bedrijf? Puur op eigen smaak afgaan blijkt hierbij niet de beste raadgever. Met doordachte kleuren zegt je bedrijfslogo namelijk meer aan je klanten dan met duizend woorden.

kies verstandig

Durf je te kiezen voor huisstijlkleuren die voorbij gaan aan je persoonlijke voorkeuren? Kies je bewust richting je doelgroep voor kleuren die je onderscheidende merkverhaal versterken?

Naast de effecten van elke kleur, is het ook raadzaam bewust te kijken naar kleuren van collega’s in de branche. Wil je je onderscheiden of juist meeliften? En welke kleuren doen het goed in drukwerk?

Voor onze Logomeesters is kleurbepaling inmiddels een tweede natuur. Vandaar dat ook niet ieder logo opgemaakt is in eigen favoriete kleuren, maar in kleuren die er toe doen!

bron: www.color-wheel-pro.com

Categories:   tips

BEL MIJ VOOR EEN LOGO!