-
Een logo dat je past als een maatpak?Vraag het onze Logomeesters!
ROOD
Op zoek naar een rood logo?
Rood is de kleur van vuur en bloed, dus wordt het geassocieerd met energie, oorlog, gevaar, kracht, macht, vastberadenheid en passie, verlangen en liefde. Rood werkt intens op onze emoties; het doet zelfs onze ademhaling en bloeddruk toenemen!
Rood haalt tekst en afbeeldingen naar de voorgrond. Het is daarom een ideale kleur om mensen te stimuleren tot een snelle beslissing. Bijvoorbeeld via een “klik hier” button op websites. Vanwege haar hoge attentiewaarde wordt de kleur rood ook vaak toegepast bij stopborden, waarschuwingslichten en brandweerattributen.
Daarnaast wordt rood in reclames vaak gebruikt om erotische gevoelens (rode lippen, rode nagels, etc.) op te roepen. Vanwege de associatie met energie, werkt de kleur rood bovendien krachtig bij de promotie van zaken als energiedrankjes, games, auto’s en sportartikelen.
“Er zijn weinig zaken waar we intuïtief zoveel van vinden als van kleur. Kleding, meubels, muurverf… met een kleurkeuze proberen we onze eigen identiteit duidelijk op de kaart te zetten. Maar hoe vind je nou de juiste kleur voor je bedrijf? Puur op eigen smaak afgaan blijkt hierbij niet de beste raadgever. Met doordachte kleuren zegt je bedrijfslogo namelijk meer aan je klanten dan met duizend woorden.“
kies verstandig
Durf je te kiezen voor huisstijlkleuren die voorbij gaan aan je persoonlijke voorkeuren? Kies je bewust richting je doelgroep voor kleuren die je onderscheidende merkverhaal versterken?
Naast de effecten van elke kleur, is het ook raadzaam bewust te kijken naar kleuren van collega’s in de branche. Wil je je onderscheiden of juist meeliften? En welke kleuren doen het goed in drukwerk?
Voor onze Logomeesters is kleurbepaling inmiddels een tweede natuur. Vandaar dat ook niet ieder logo opgemaakt is in eigen favoriete kleuren, maar in kleuren die er toe doen!
bron: www.color-wheel-pro.com
Categories: tips