Menu

WIT

Op zoek naar een wit logo?

Wit wordt geassocieerd met licht, goedheid, onschuld, reinheid en maagdelijkheid. Het wordt als de kleur van volmaaktheid gezien.

Wit betekent veiligheid en zuiverheid. In tegenstelling tot zwart heeft het meestal een positieve connotatie.

In de reclame wordt wit geassocieerd met koel en schoon. Je kunt gebruik maken van wit om eenvoud te suggereren bij high-tech producten. Ook is het een geschikte kleur voor charitatieve instellingen; engelen worden vaak voorgesteld in witte kleding.

Daarnaast wordt wit in verband gebracht met ziekenhuizen, artsen en steriliteit. Het werkt dus ook om betrouwbaarheid en veiligheid te suggereren bij medische producten. Tot slot wordt wit vaak geassocieerd met een laag gewicht, vetarm voedsel en zuivelproducten.

Er zijn weinig zaken waar we intuïtief zoveel van vinden als van kleur. Kleding, meubels, muurverf… met een kleurkeuze proberen we onze eigen identiteit duidelijk op de kaart te zetten. Maar hoe vind je nou de juiste kleur voor je bedrijf? Puur op eigen smaak afgaan blijkt hierbij niet de beste raadgever. Met doordachte kleuren zegt je bedrijfslogo namelijk meer aan je klanten dan met duizend woorden.

kies verstandig

Durf je te kiezen voor huisstijlkleuren die voorbij gaan aan je persoonlijke voorkeuren? Kies je bewust richting je doelgroep voor kleuren die je onderscheidende merkverhaal versterken?

Naast de effecten van elke kleur, is het ook raadzaam bewust te kijken naar kleuren van collega’s in de branche. Wil je je onderscheiden of juist meeliften? En welke kleuren doen het goed in drukwerk?

Voor onze Logomeesters is kleurbepaling inmiddels een tweede natuur. Vandaar dat ook niet ieder logo opgemaakt is in eigen favoriete kleuren, maar in kleuren die er toe doen!

bron: www.color-wheel-pro.com

Categories:   tips

BEL MIJ VOOR EEN LOGO!